January 12, 2013

cinta .



kau pilih cinta , aku pilih cita-cita .

akhirnya , kau jumpa dia . 


dia yg mampu buat kau getar jiwa, tidur tak lena, rindu tak henti masa.

aku gembira. mohon kau terus bahagia . 
cuma satu aku pinta.
jangan kau lupa aku siapa, dan memori antara kita.





Cinta .
Cita-cita .
Kau pilih yang mana ?
Aku . . . aku nak dua-dua !

Yeah . siapa tak nak bercinta dan mencintai right ?
Tapi entah . buat masa ni aku terdorong lebih kepada cita-cita dan benda lain .
I don't know why , everytime people start asking me a bunch of questions about love , relationship , getting married , i felt uncomfortable . felt bored .
Sometimes , terasa macam ouhhh jelesnya tengok dia dah ada boyfriend! ouuhh jelesnya dia dah kahwin ! jelesssssssnya dia dah ada orang jaga ! jeles jeles jeles !!!
tapi , lepas tu rasa macam ouh tak pe, itu dah rezeki dia . Aku , its not the right time untuk fikir semua tu . 

Entah , aku pun tak tau kenapa .
Tak suka . 
Once I said , i just wanna be friend with you . Means we are just FRIEND .
Once I said , aku malas nak bercinta , pleaseeee . Please jangan suruh aku untuk cuba nak menerima or berkenalan dengan siapa-siapa .
Penat .
Penat nak fikir pasal lelaki .
Plus , I am not ready to have a partner .
Tengok lah amirah ni macam mana .
Diri sendiri pun tak terurus , makan minum mak tanggung lagi .
Kemas rumah tak pandai apa lagi memasak ! Jauh sekali tau nak memasak .
Sungguh tak sempurna & tak senonoh amirah ni .
Itu ada hati nak bercinta nak berkasih bagai ?
Tak perlu kot .

Amirah akan bercinta once dia rasa dia dah sedia ,  dia dah pandai masak , dia dah ada semua yang dia cita-cita kan.
So , seriously , tolong amirah kejar cita-cita bukan kejar cinta :D
Cuma berharap bila sampai masanya , amirah akan jumpa Mr. Right pelengkap sempurna <3



Bukan nak poyo , bukan nak mengada ,
cuma mahu meluah mengekspresi rasa .


big hug & kisses,
amirah.

No comments:

Post a Comment