December 2, 2012

dilemma amirah

dilemma .
dilema kehendak dan keperluan .
mahu lari jauh tinggalkan keperluan .
untuk kejar kemahuan .
tapi itu hanya angan-angan .


dilemma.
dilema kawan dan lawan .
mahu lari dari lawan .
tapi tak mungkin sebab dia kawan .
kawan yang kadang2 menyesakkan .

dilemma.
dilema hati dan fikiran .
ikut hati mahu pergi dan biarkan .
ikut fikiran perlu kuat dan bertahan .
jangan kalah teruskan perjalanan .

dilemma.
dilema sangat menyakitkan .
mengusutkan fikiran .
membunuh harapan .
menyesakkan pernafasan .

p/s : hati ini sakit . bila ada yang tak mahu faham , bila ada yang menyusahkan keadaan . tolong hentikan drama murahan . aku penat aku tak mampu bertahan . hanya kerana rasional aku tak berhenti dan teruskan perjalanan . kau si pelakon jalanan , sudahlah . aku muak aku jelak .



No comments:

Post a Comment