June 7, 2017

kata hati malam ini

'Cause I've been through it over and over and over
Over and over and over
Over and over and over
Oh, the fire, goodnight


~over & over - kelly rowland ft pharrell williams



kadang hidup kita ni terlalu dipengaruhi perasaan dan emosi.
sampai selalu lupa apa perlu apa tidak.
leka dengan fantasi sendiri, penuh angan dan impian.
tapi mampukah semua itu dicapai dan digapai?

kadang aku hilang dalam rasa yang luar biasa.
satu rasa yang aku akan pergi jauh.
jauh yang buat aku bahagia.
bahagia yang buat aku lupa derita.

orang kata two is better than one.
tapi aku rasa kadang sendirian itu perlu.
perlu untuk kita jadi tabah dan kuat.
perlu untuk kita kenal diri sendiri.

hati dan akal kadang tak sehaluan.
mana mungkin dapat kita fikirkan.
kadang cinta mengatasi kewarasankan?
akuilah. itu kenyataan yang tak tersangkal.

wahai hidup yang tidak aku tahu pengakhirannya,
impian aku hanya satu.
mahu cari diri yang sembunyi dibalik topeng dunia.
moga aku mampu jadi diri yang diredhai Ilahi.

aku tahu aku mampu bahagia sendiri.
cuma aku terbiasa dimanja orang yang dicintai.
cinta, andai satu hari nanti aku pergi,
usah dikenang aku. kuburkan saja aku dalam cerita ini.
mungkin aku hanya manusia yang hadirnya untuk buat kau bahagia seketika.

itu kata hati malam ini,
siapa tahu ini Ramadhan terakhirku.






No comments:

Post a Comment